close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מי אחראי על תיקון צנרת בבית משותף?

מערכת שורשי אב, תשעח22/07/2018

כל תקלה ובעיה בצנרת המים הדירתית, מנקודת החיבור או הפיצול, כלומר מנקודת החיבור בין הצנרת הוורטיקלית לצנרת הדירתית, נמצאת באחריות בעל הדירה ועליו לשאת בעלויות התיקון

תגיות:
סכסוכי שכנים רבים נגרמים כתוצאה מבעיות במערכת האינסטלציה בבניין המשותף, לכן כדאי לדעת כי סעיף 52 לחוק המקרקעין קובע מהו רכוש משותף ובאחריות מי לתקן את הצנרת במקרה של תקלה. על פי חוק המקרקעין כל חלקי הבית המשותף, לרבות קרקע, גג, מתקני הסקה ומים וכיוצא בזה, כל אלו ועוד נכללים בהגדרה של רכוש משותף. עם זאת, הנוהג הוא שאחריות ועד הבית לדאוג לתיקונים בצנרת המים המשותפת המגיעה עד לנקודת החיבור לצינור המותקן בדירה.

לכן, כל תקלה ובעיה בצנרת המים הדירתית, מנקודת החיבור או הפיצול, כלומר מנקודת החיבור בין הצנרת הוורטיקלית לצנרת הדירתית, נמצאת באחריות בעל הדירה ועליו לשאת בעלויות התיקון ללא השתתפות ועד בית. אם התקלה מתגלה בצנרת הוורטיקלית, החוק קובע כי ועד הבית אחראי על הטיפול בבעיה ועליו לשאת בעלויות התיקון.

תיקון צנרת מים וביוב בבית משותף
בכל בית משותף יש צנרת מים וביוב, צנרת המים המשותפת שנמצאת באחריות ועד הבית מתחילה בשעון המים הראשי הממוקם לרוב בכניסה לבניין, ועד לשעוני המים הדירתיים. כדאי לדעת כי גם בחוק בתים משותפים נקבע שצנרת המים המרכזית בבית המשותף נמצאת באחריות ועד בית. גם צנרת הביוב הראשית נמצאת באחריות ועד הבית, לכן בכל מקרה של תקלה ובעיה בתשתיות האינסטלציה של הבניין יש לפנות לוועד הבית על מנת שזה יטפל בבעיה.
מומלץ לכל ועד בית לרכוש ביטוח מתאים לבית המשותף, כך במקרה של תקלה וטיפול יקר זוכים הדיירים לכיסוי רחב ואינם נדרשים לשלוח יד אל הכיס על מנת לממן את התיקון. חשוב לזכור כי בעיות בצנרת הבית המשותף עלולות להופיע לפתע וללא כל אזהרה מוקדמת. במקרים רבים עלויות התיקון של בעיות צנרת בבית משותף הן גבוהות. מיותר לציין כי לא ניתן לדחות טיפול בבעיה אחרת מסתכנים בנזק גדול יותר, בסכנה לרכוש ולתשתיות, במפגעים תברואתיים חמורים ועוד.

צנרת משותפת באחריות ועד הבית
בבנייני מגורים ישנים יחסית שגילם מעל 20 שנה מותקנת צנרת ממתכת, הצנרת סובלת מקורוזיה ושחיקה גבוהה, וללא כל התרעה עלולים לפתע לסבול מנזילות קשות, מהצפות ומבעיות נוספות. לכן, מומלץ להזמין אינסטלטור בפתח תקווה והסביבה מקצועי ואמין המתמחה בתיקון צנרת בבית משותף, התשלום יתבצע מחשבון הבנק של הוועד, אם אין מספיק כסף בחשבון נאלצים הדיירים להשתתף בעלויות התיקון. חשוב להדגיש כי עלות החלפת צנרת בבית משותף עשויה להגיע לסכום גבוה, לא ניתן לדחות טיפול בבעיה וחשוב להזמין רק אינסטלטור מקצועי המציע עבודה עם אחריות ושימוש בצנרת איכותית ועמידה לטווח ארוך.

מומלץ לבצע תחזוקה שוטפת בצנרת אחת לכמה שנים כדי לאתר בזמן תקלות ולדאוג לפעולה תקינה של צנרת המים והביוב המשותפת. בנוסף, חשוב כי ועד הבית ידאג לכיסוי ביטוחי, יבקש מהדיירים לא להשליך מגבונים ומוצרי היגיינה לאסלות, וכמובן חשוב להשאיר רזרבה בחשבון הבנק למקרים בהם יש תקלה בצנרת המשותפת.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה